رییس كتابخانه ملی بر انسجام و وحدت میان كشورهای اسلامی تاكید كرد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، 'اسحاق صلاحی' روز سه شنبه در جمع هنرمندان شركت كننده در نمایشگاه بین المللی قران كریم وهمچنین پژوهشگران و تحلیل گرانی از كشورهای اسلامی گفت: آنچه كه در ایران دیده و خواهید دید غیر از آنچه بوده كه رسانه های جمعی غرب معرفی كرده اند.

وی افزود : تلقی برخی این بوده كه قرآنی كه در ایران است به غیر از قرآن میان اهل سنت است و ما قبله ای بجز كعبه داریم ، اما شما دیدید كه این قرآن همان است كه بر پیامبر اكرم (ص) نازل شده است.

صلاحی افزود : ما بیش از فكر كردن به محورهای اخلاقی باید به محورهای وحدت میان كشورها بیاندیشیم ، خواسته دشمنان این است كه مسلمانان هیچگاه درمشتركات و داشته های خود منسجم نشوند.

وی با یاد آوری اینكه قرآن ، پیامبر و كعبه مباحث اصلی است كه مسلمانان بر آن اتحاد دارند گفت: این عوامل سبب نجات بشریت امروز خواهد شد.

رییس سازمان اسناد و كتابخانه ملی قرن 21 را قرن رویارویی تمدنها و عرصه جنگ نرم عنوان كرد و گفت: در این جنگ نرم این دانشمندان و هنرمندان علوم قرانی هستند كه فرماندهان میدان محسوب می شوند و مهم است كه جایگاه خود در این عرصه را بدانیم.

به گفته صلاحی دشمنان همه ارزشها و باورهای دینی ما را هدف قرار گرفته اند ، امروز بشر متمدن غربی بعد از دوران مدرنیته و پست مدرنیته در چند راهی شك و تردید زندگی می كند ، انچه كه سبب شده ما در این قرن ابراز وجود كنیم و بیداری اسلامی در جهان شكل گیرد توجه به گزاره های دینی و آموزه های اسلامی است.

وی گفت: امیدواریم بازگشت به خویشتن خویش و محتوای دینی و گزاره های آن یكبار دیگر اسلام را به عنوان قدرت برتر دنیا در جهان حاكم سازد.

صلاحی در ادامه تاكید كرد: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی با تكیه بر دو بحث رهبری و محتوا و ارزشهای دینی و بازگشت به قرآن و سنت نبوی توانسته 32 سال در برابر تمامی فشارها ایستادگی و با سرافرازی در تمامی عرصه ها حضور پیدا كند.

وی گفت: سازمان اسناد و كتابخانه ملی به عنوان كانون فرهنگی جمهوری اسلامی امكانات خوبی را برای پژوهشگران و محققان فراهم ساخته و آمادگی لازم را در زمینه خدمات رسانی دارد.

صلاحی در پایان خطاب به هنرمندان حاضر گفت: شما می توانید با خلق آثار جدید با استفاده از هنر صفحه ارایی میراثی بزرگ برای آیندگان به یادگار گذارید.

جمعی از هنرمندان و پژوهشگران از كشورهای بنگلادش ،پاكستان ،هندوستان ،سوریه ، تركیه ، فیلیپین ، لبنان و تاتارستان كه برای شركت در نمایشگاه بین المللی قرآن كریم به تهران سفر كرده اند، امروز در نشستی با حضور اسحاق صلاحی رییس سازمان اسناد وكتابخانه ملی شركت كردند.

فراهنگ **1630**1588





:: برچسب‌ها: دوچرخه , درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: